solros

Inlägg publicerade under kategorin Allmänt

Av Louise - 28 maj 2012 20:05

...helg!!!!!

Har njutit och haft det SÅ bra!

Fredag arbetade jag. Efter jobbet begav jag mig till stan för att sammanstråla med sambon och hans arbetskamrater som bänkat sig på en uteservering i solen. Jag anslöt och vi hade verkligen så trevligt!!!! Kom hem ganska tidigt.

Lördag inleddes med kaffe och melodikryss på balkongen. Fantastiskt! Sedan pysslade jag och slutförde ett projekt som legat och väntat länge. Skön känsla! Sedan vid tre dök syrran och hennes väninna upp för melodifestivalmys. Jag, som inte är överförtjust i denna tillställning, såg mest fram emot maten. Vi började med fika. Sedan satt vi och pratade. Började tillverka diverse godsaker. Sambon smet i väg på speedway för att "slippa slagerfestivaleländet"...

Maten (canneloni till varmrätt och citronpaj till efterrätt) blev kanon och vi hade en fantastisk kväll...

Här tillverkar syrran och syrrans maränger för glatta livet...

Söndag inleddes med frukost 1 då syrrans väninna skulle börja jobba vid 10. Sedan softade vi lite och åt frukost nr 2 vid 10.30 Sambon tillverkade pannkakor och vi njöt. Sedan åkte vi till Gunnebo slott för att njuta av solen och en god lunch, och god var den. Fantastisk miljö och mycket värme.

Sambon och syrran äter fantastisk lunch i solen

Humleblomster

Våtmark

Efter utflykten besökte sambon och jag en stormarknad och fyndade stolsdynor till balkongen. Väl hemma möttes jag av ett monster på diskbänken

På kvällen dök en arbetskamrat upp och vi åt sallad och pratade i flera timmar... underbar dag.

Måndag (idag) inleddes med ett besök på sjukhuset för provtagning inför återbesök efter njurtransplantationen. Sedan fortsatte jag in till stan för frukost på café. Lyx! Sedan promenerade jag i trädgårdsföreningen

Sedan träffade jag en väninna som jag inte sett på över ett år. Vi köpte med oss lunch och satte oss i en park och njöt av solen. Vi umgicks i flera timmar... helt underbart. Sedan mötte jag upp syrran och vi tog en promenad i azaleadalen i slottskogen

Fina syrran

I morgon börjar veckans arbete, men bara tre dagar...

Sedan börjar SEMESTERN!

Av Louise - 18 maj 2012 20:50

...på att cykla!
Började cykla till jobbet i onsdags. Det tog ca 20 minuter och var nerför hela vägen, i stort sett...

Fasade för hemvägen...

Det tog 25 minuter och jag cyklade i alla uppförsbackar.

Samma visa idag.

Alltså - jag måste verkligen vara fantastiskt bra på att cykla =)

Av Louise - 10 maj 2012 21:23

...bra dag!
Trots att det regnar så känns det som vår.

Det doftar vår.

Jag skrattar.

Gjorde en rabarberpaj på egenodlade rabarber.

Och i morgon börjar helgen.

Av Louise - 4 maj 2012 22:38

...är det så du vill ha det, så varsågod! (Idiot!)

Av Louise - 3 maj 2012 20:40

...då busschauffören körde som om han var full. Han tog alla trottoarkanter han kunde med bussens hjul.

På bussen befann sig en man som hade en intressant konversation med sig själv som han måste funnit väldigt lustigt då han dp och då brast ut i ett hysteriskt gapskratt. Till saken hör att han samtidigt inmundigade cocacola som vid skrattanfallen sprutade ut över bussen. God morgon lixom!

På jobbet fungerade det bra, förutom att jag tror att alla galna och udda människor var i butiken och skulle handla, eller i alla fall diskutera fisk...

Slutade kl 15 och var på väg hem. Missade precis en buss och sedan en spårvagn, så det blev lite väntetid. Laddade på vägen hem inför kvällens storstädning av den minst sagt skitiga lägenheten...

Nästan hemma inser jag att jag glömt mina nycklar på jobbet! Tjoho! Som tur var slutade sambon fyra och skulle vara hemma vid halv fem, så jag köpte mig en glass och satte mig på en bänk och läste. Tur att det inte regnade!

Nu är lägenheten ren och fin, jag har druckit kaffe och mår fint!

Av Louise - 1 maj 2012 21:23

...nöjd efter en FANTASTISK helg...

Kameran glömdes hemma men jag hoppas på att få del av syskonens fotograferande så småningom.

Fredagskvällen ägnades åt bio. Äntligen såg jag, sambon o syrran "Hungerspelen". 2½ timme försvann och den var nästan lika bra som boken...

..................................................
..........................................

Lördags förmiddag ägnades åt frukost och melodikryss, sen plockade jag och sambon upp syrran och vi begav oss hem-hem. Där började jag rensa en igenväxt rabatt. Det var kul ända tills det kom en kopparorm, då bytte jag till klippning av buskar, något jag aldrig gjort tidigare så nu får vi se om de överlever. Men det var kul att använda sekatör.

Söndagmorgon, frukost och sedan biltur till Motala och konstrunda. Vi besökte flera spännande konstnärer, både bra och mindre bra, men hur det än är så får man inspiration... Sambon, som i vanliga fall inte uppskattar akvarell, hittade en som han köpte av denna fantastiska kvinna . Vi besökte även en fotostudio där fotografier av denna man visades samt fotografier av denna man. Sedan hade vi årets första picknick i solen. Vi besökte även Brunneby musteri där det är lätt att handla aldeles för mycket... sedan blev det fika hos mormor och morfar. Kvällen ägnades åt mer rensning av rabatten och även denna kväll dör min vän kopparormen upp, men då var jag klar, som tur var.

..................................................
.......................................

Måndagsmorgonen ägnades åt att åka bil. Vi skulle fira mammas 60-års dag med en överraskningsövernattning i Trosa på Bomans hotell men ena broderns svärföräldrar ville bjuda mamma på lunch, så vi åkte i två bilar. Så jag, sambon, syrran och andra brodern tillbringade förmiddagen i Trosa med lunch på Antons krog. Det var mycket gott och trevligt. Solen sken och vi njöt av att promenera runt i denna lilla pitoreska stad. Sedan mötte vi upp med den andra brodern, hans fru och mamma och gick till Marsipangården där vi fikade på goda praliner och gott kaffe i strålande sol. Sedan checkade vi in på hotellet som påmminde en aning om villa villerkulla, med viklar och vrår samt sneda tak och lutande golv... alla rum är unika och inredda på olika sätt så vi började med att kika in i varandras rum. Jag och sambon bodde i "konstapel Ernst Andersson", min ena bror med fru i "Hedvig Charlotta", min andra bror i "Mr Trosa" och mamma och syrran i "Tillbaka till naturen". Efter det hamnade vi i spelrummet där vi ägnade oss åt schack, back gammon, biljard, memory och geni samt lite öldrickning. Efter det blev det dags för tre rätters middag med fördrink. Vansinnigt god mat och njutning i fulla drag. Vi åt från kl sju till halv elva ungefär! Kan varmt rekommenderas! Det var toppen!!!! Sedan somnade vi snabbt.

Söndag morgon och hotellfrukost! Vilken frukost! Vi åt i två timmar ungefär! Helt underbart gott! Sedan bilade vi till Tullgarns slott drä vi promenerade runt i slottsparken. Där såg jag oxå årets första huggorm. Mindre kul! Och inte hittade vi Per Morberg heller, hur mycket vi än letade. Här splittrade vi sedan upp oss och jag, sambon, syrran och ena brodern åkte hemmåt. På vägen var vi ytterligare lite kulturella då vi hamnade på guidad visning på Löfstads slott och det var också väldigt intressant och kul att se. Här fikade vi lite i solen oxå. Sen åkte vi hem-hem och hoppade in i vår bil och åkte vidare mot göteborg. Nu är jag trött och funderar starkt på att gå och lägga mig. Kram

Av Louise - 26 april 2012 10:49

...jag säger bara, sovmorgon!

Pyjamas långt in på dagen, en massa kaffe, god frukost (med hemmagjord musli) och lite dåliga tv-serier...

Sen är man laddad för arbete =)

Av Louise - 25 april 2012 20:29

...x-grannen vattnar lite så bloggtorkan ska släppa så får man väl ta och skriva ett par rader... (Hade för övrigt extrem x-granne abstinens förut idag, så jag messade och nu ska jag bara hitta ett bra datum för date, pöss på dig!)

Här händer det saker, och samtidigt inte alls...

Är TRÖTT!!! Vet inte varför, men är bara trött... skyller lite på pollen och tror att det hjälper...

Nu till helgen blir det ledigt i alla fall, LEDIGT, för sjuttioelfte gången den här månaden känns det som.

Mindre pengar i kassan men bra för själen.

Den här helgen ska vi fira bror och mor som fyller år minsann... överraskningsutflykt för mor...

Vi ska hinna med en konstrunda oxå i fagra östergyllen.

Och fika hos mormor och morfar.

Nu ska jag krypa upp i soffhörnet med ett glas onsdagsvin (börjar klockan två i morgon, och ett glas vin är jag minsann värd) och min braiga bok!